Uniform

Scouts en gidsen zijn meteen te herkennen op straat door hun bruine hemden en al die schildjes. Wij dragen die dan ook met heel veel trots. Elke groep heeft ook zijn eigen scoutsdas. Ons sjaaltje is groen en rood, de kleuren van de Haanse vlag.

Een scoutsdas is voor elk lid verplicht. De kapoenen kopen best een rood scouts-t-shirt omdat ze dan goed opvallen. Vanaf de wouters is een scoutshemd verplicht. Omdat iedereen dezelfde sjaals en hemden heeft, is het raadzaam om je naam te noteren op een goed zichtbare plaats. Scoutshemden kan je aankopen via de online-shop van Scouts en Gidsen Vlaanderen: HopperZelf verkopen wij de sjaaltjes en de t-shirts. Hieronder vind je een prijslijst:

Prijslijst:

Scoutsdas:                   €10

Scouts t-shirt:              €12

Tweedehands:

Er liggen enkele hemden bij ons die geschikt zijn om een tweede leven te leiden bij een ander gastje. Heb je zelf nog oude hemden liggen en weet je niet goed wat ermee te doen?

Geef ze aan een scout of doneer ze aan ons.

Kentekens:

Zorg er steeds voor dat je scoutshemd tip top in orde is.

Dit zijn de verplichte tekentjes:

• Jaarteken
      • Lintje België en Europa
      • Vlaamse Leeuw
      • Provincieschildje (West-Vlaanderen)
      • Internationaal kenteken
      • Groepslintje (indien in voorraad)

Alle tekens zijn te koop via de onlineshop van Scouts en Gidsen Vlaanderen: Hopper.

Het jaarkenteken krijg je aan het begin van het jaar.

Beloftetekens moet je verdienen. Deze tekens kan je enkel en alleen krijgen van je leiding als je je belofte hebt afgelegd.